söndag 3 maj 2009

Distriktsutbildningshelg

Jag spenderade dagen på en hyrd scoutgård i Torna Hällestad utanför Lund där Ung Pirat ordnade en distriktsutbildningshelg. Jag var nämligen inplockad som föreläsare under två pass. Min första föreläsning handlade om syfte och visioner med distrikt inom Ung Pirat och den andra handlade om nya politiska skiljelinjer i kunskapssamhället och ideologins roll i piratrörelsen. Den föreläsningen sändes även via Bambuser och kan ses här.

Även om jag inte är enormt nöjd med min insats då jag kunde ha varit betydligt bättre förberedd (tidsbrist har blivit mitt normaltillstånd) så är jag väldigt nöjd med dagen. Mest för att jag fick chansen att ta del av den entusiasm, glädje och framåtanda som jag alltid möter när jag träffar större grupper av unga pirater som samlats för att tillsammans bygga upp Sveriges största politiska ungdomsförbund. Det känns lite vemodigt att ha klivit av förbundsstyrelsen under en såhär expansiv fas, men samtidigt så är jag övertygad om att min efterträdare är helt rätt person att utveckla förbundets organisation till att fylla de behov som den enorma medlemstillströmningen ställer.

Inga kommentarer: