söndag 21 mars 2010

Två bra länkar

Jag gillar att länka in en hel del olika bloggar och tidningsartiklar i mina blogginlägg. Det ger enligt mig ett mervärde till det jag skriver och en möjlighet för den som läser mina tankar att även se vad det är som format dem till det de blivit. Kanske en form av intellektuell transparens. Men när det kommer till konsten att länka och kommentera länkar så kan nog ingen mäta sig med Emma på bloggen Opassande. Vill man få ett axplock av vilka intressanta diskussioner som pågår för stunden, serverat med gott om länkar och personliga reflektioner av hög kvalité så är det dit man ska gå.

Vill man däremot istället ägna eftermiddagen åt att läsa en längre text om hoten mot kulturen skrivet från ett personligt perspektiv så rekomenderar jag Unni Drougges väldigt läsvärda inlägg.


Inga kommentarer: