måndag 19 juli 2010

Det är dags att runda av

Jag hade tänkt blogga regelbundet från Almedalsveckan i år, men lyckades bara prestera ett enda inlägg. Och jag kan inte skylla bristen på inlägg på den dåliga täckningen eftersom jag hade fullt fungerande internet där jag bodde, utan den beror enbart på mig själv. Inte heller har jag lyckats skriva ihop de tankar kring hur Piratpartiets deltagande på Almedalen nästa år bör se ut som jag gått omkring med sedan årets politikervecka (läs dock gärna Victorias genomtänkta utvärdering av veckan, hennes reflektioner ligger väldigt nära mina).  Inte heller Piratnätets närvaro på Arvikafestivalen har jag orkat blogga om. 

Jag har helt enkelt tappat orken och lusten att driva den här bloggen vidare.  Så därför har jag bestämt mig för att sluta nu i det kommande månadsskiftet. Men försmäkta inte. Fram tills dess kommer jag försöka leverera ett antal blogginlägg som legat på lager och inte riktigt kommit ur mig. Och även efter att den här bloggen upphört kommer jag fortsätta att skriva ner mina tankar. Jag jobbar på en bok om min tid i piratrörelsen som är planerad att bli klar framåt våren, jag kommer att skriva en framtidsvision i 2022, och slutligen så planerar jag en framtida karriär som forums- och kommentarstroll. Och så har vi ju min kommande modeblogg som jag planerar att lansera någon gång i höst (för den som inte kan vänta tills dess på att läsa om modetrender i piratpartiet rekomenderar jag Mimmis strålande inlägg).

Allt har sin tid, och för den här bloggen är tiden snart slut. Det har varit en givande resa, och jag är extremt tacksam för alla kommentarer och annan feedback som jag har fått genom åren.


5 kommentarer:

Jan-Olof Flink sa...

Vila ett tag, släpp stressen och alla måsten.

Om någon månad kanske inspirationen kommer tillbaka och då finns vi kvar här och väntar på att få läsa.

/J-O

Sargoth sa...

Det kommer onekligen att uppstå något av ett tomrum i din frånvaro.

Förhoppningsvis blir den bara tillfällig. (hug)

Thomas Tvivlaren sa...

Instämmer med J-O. Tiden har en förmåga att förändra det mesta.

På återläsande!

Mab sa...

J-O, Sargoth, Tvivlaren:

Jag är inte det minsta stressad. Det här är ett beslut som har växt fram och i stort sett hade jag redan bestämt mig för att avsluta bloggen när jag åkte till Almedalen.

Jag har helt enkelt för många olika projekt igång, och bloggen var ett som inte kändes så relevant längre. Allt som jag vill skriva eller få sagt är det ändå någon annan som skriver eller säger idag. Och jag vill hitta andra vägar att opinionsbilda. Både internt och externt.

Så tvivla inte på att ni kommer få se mer av mina tankar i pränt, men det kommer inte ske i det här formatet.

Och missa inte modebloggen när den kommer igång. Den kommer vara grym!

@collentine sa...

Kommer sakna dina bloggposter...

Möjligtvis att blogga som du gjort hittils inte passar dig längre men skulle vara kul att få lite uppdateringar från dig ibland ändå.

Några alternativ: Gästbloggningar, tumblr (micro-blog), status-uppdateringar som bloggposter.