söndag 22 juni 2008

Gammelmedia och FRA, nyhetens behag är snart över

Det ska bli intressant att se hur länge FRA-lagen lyckas leva kvar som en nyhet i gammelmedia. Jag skulle tippa att i bästa fall kan den ständigt återkommande nyhetstorkan i juli leda till att en och annan journalist petar lite i övervakningsfrågan för att fylla ut sidan 18 i någon undanskymds landsortstidning. Utöver det är nog nyheten över nu. Gammelmedia blickar framåt, saker som har skett är inte intressanta att rapportera om, åtminstone inte om man får tro nyhetschefen på tv4uppland som jag samtalade med som hastigast när jag var där för att prata om lanseringen av Utbildning Straffbart? i jobbet för någon vecka sedan.

Själv har mitt användande av gammelmedia som förmedlare av nyheter ständigt minskat. En strid ström blogginlägg dimper dagligen ner i min RSS-läsare och blir med lite tur lästa. I mina mailboxar trillar var vecka olika nyhetsbrev ned. Så när ett nyhetsbrev från NITA hänvisade till ett av många blogginlägg som jag försummat att läsa på sistone kunde jag inte annat än avsätta lite tid och se vad Rasmus skrivit för klokt den här gången.

Det visade sig vara en en recension av boken Allt mitt är ditt; Fildelning, upphovsrätt och försörjning som skrivits av Johan Söderberg. En bok som jag, efter att ha läst Rasmus recension, ska gå och köpa imorgon. Kanske kommer det en recension av boken även här inom kort.

1 kommentar:

Markus "LAKE" Berglund sa...

I Centeruppropet.se ger vi dock inte upp i första taget!

/Markus, Centeruppropet.se

http://lakonism.blogspot.com/search/label/Centeruppropet