måndag 10 november 2008

Nobel

Jag skriver ganska lite om vad jag gör utanför mitt politiska engagemang här på bloggen. Faktiskt till och med mindre än vad min tanke var när jag började blogga. Men nu tänker jag bryta mönstret. Jag tänker nämligen skriva om vad jag ska göra på kvällen den tionde december. Jag ska gå på Nobelmiddag.

När mitt uppdrag som vice kårordförande vid Uppsala studentkår förra året var över så passade jag på att knipa posten som vice standardbärare vid kåren under det innevarande verksamhetsåret. Av urgammal hävd så närvarar Uppsala studentkårs standar under nobelmiddagen och är en del av den fanborg som står uppställd under pristagarnas tacktal så när vår standarbärare meddelade att han inte hade tid att bära standaret under nobelmiddagen var jag inte sen att erbjuda mig att bära det.

Igår var jag på det första introduktionsmötet för oss standar- och fanbärare. Den sjätte december är det genrep och sedan den tionde så är det skarpt läge. Det ska verkligen bli spännande. Jag är ju stor fantast av flotta middagar, och mycket mer flott än såhär kan det ju knappast bli.

Inga kommentarer: