tisdag 13 januari 2009

Internetgenerationen på semester

Sitter i Italien och försöker hålla mıg ajour med den interna partidiskussionen hemma i Sverige. När jag var liten innebar semestern att man tappade all kontakt med saker hemma medan man var borta. Det avbrottet var en del av semesterupplevelsen. Men nu kan man hålla koll på vad som händer genom internet. facebook och forum låter en delta i livet hemmavid nästan som om man var där.

Och eftersom möjligheten finns blir det ett tvång. Det kvittar att jag är på semester i Italien, jag sitter ändå ett par timmar var kväll och debatterar organisationsfrågor inom Piratpartiet på vårt forum, att vänta med det i fem dagar skulle jag uppleva som en omöjlighet. Vem har tid att vänta så länge? Diskusionen förs ju nu, är jag inte där missar jag den.

Läs förresten gärna Anders Mildners inlägg om internetgenerationens oförmåga att ha tråkigt.

Inga kommentarer: