fredag 31 oktober 2008

Gamleby

Jag sitter på tåget hem från Gamleby och skriver det här. Trådlöst bredband har verkligen revolutionerat vad man kan använda tiden till när man åker tåg. Förr föredrog jag att köra bil framför tåget eftersom jag åtminstone hade något att sysselsätta mig med när jag körde. Men nuförtiden väljer jag alltid tåget om möjligt. Jag skulle vilja kunna säga att det enbart är miljöhänsyn som gör att jag gör det valet, men om sanningen ska fram beror det minst lika mycket på att jag kan använda tiden på tåget till att arbeta, läsa nyheter och bloggar eller som i det här fallet blogga själv.

I Gamleby har jag deltagit i en debatt om FRA som Gamlebys folkhögskolas TV-utbildning ordnat. Debatten är en del av deras utbildning och inget som sänds, men den kommer att komma upp på deras hemsida förr eller senare.

Debatten stod mellan mig och Chrisopher Dywik, den ende i KDUs styrelse som är för FRA-lagen. Ska jag vara helt ärlig så framkom inget spännande nytt. Varken jag eller Christopher är nog de bästa representanterna för våra respektive ståndpunkter, men det var väldigt lärorikt att se en hel tv-produktion från insidan. Och eleverna vid GTV som ordnade det hela var väldigt proffessionella och omhändertagande i sitt bemötande av oss debattdeltagare.

Inga kommentarer: