fredag 28 november 2008

Rapport från Dreamhack

Jag anlände till Jönköping klockan halv fyra i natt eftersom det inte fanns några lediga tågbiljetter när jag sent omsider fick för mig att ordna med min resa. Som tur är kunde jag sova ett par timmar hos en lokal partimedlem som bor precis i närheten av Elmia. Har lånat en dator från någon av piratpartisterna som sitter här på Dreamhack medan nämda pirat är iväg på lunch. Hittills har partiet fått 213 nya medlemmar under Dreamhack, och fler lär det bli. Jag hjölpte precis den senaste att registrera sig. I somras rekryterade vi runt 400 m
Ska delta i min paneldebatt om unga och digitala kulturer om en liten stund. Tänkte först återge ett citat från en av de två tjänstemän från FRA som höll ett föredrag om myndigheten som en del av myndighetens nya pr-kampanj:

"Som tjänsteman är min uppgift att göra det vi får direkttiv att genomföra."

Var det inte så de sade i Tyskland för ungefär sjuttio år sedan också?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick debatten? Skötte sig min KDU-kollega David bra? //Ian, borgerliga studenter

Anonym sa...

Varför inte bara planka? Eller slanga hem biljetter från nätet?

Mab sa...

Ian:

Det tycker jag att han gjorde. Även om han blev hårt ansatt av representanten från SSU. David och jag delade även tåg senare på dagen till Linköping och hade en riktigt trevlig diskussion om behovet av att reformera upphovsrätten.

H Morgan:

Varför skulle jag planka? Jag anser att man bör göra rätt för sig. Förmodligen delar jag inte din uppfattning om hur olika lagar bör reglera vad det innebär att göra rätt för sig. Att jag engagerade mig i Piratpartiet berodde på att jag, 2005 när nedladdning kriminaliserades, ansåg att det inte stämde med min rättsuppfattning att fortsätta att fildela som om ingenting hänt utan att jag hade en moralisk skyldighet att försöka förändra lagstiftningen så att den tog hänsyn till människors användarrätt.

Andreas 'Hama' Hämäläinen sa...

sant, men...
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_Law

Anonym sa...

bra jobbat 213 nya medlemmar det är gott