onsdag 10 december 2008

Piratpartiets EU-lista fastställd

Som jag skrivit tidigare så kandiderar jag till EU-parlamentet för piratpartiet. Nu i helgen spikade vi vår lista, och jag hamnade på tredje plats. Efter att ha blivit inspirerad av Daniel Nyström så tänkte jag att jag skulle presentera hela listan här på min blogg:

1. Christian Engström, f. 1960, Nacka
2. Amelia Andersdotter, f. 1987, Lund
3. Mattias Bjärnemalm, f. 1979, Uppsala
4. Anna Troberg, f. 1974, Järfälla
5. Rickard Olsson, f. 1967, Östersund
6. Rick Falkvinge, f. 1972, Sollentuna
7. Anna Svensson, f. 1980, Norrköping
8. Gustav Nipe, f. 1988, Malmö
9. Johanna Julén, f. 1980, Västerås
10. Björn Felten, f. 1948, Säve
11. Malin Littorin Ferm, f. 1990, Vällingby
12. Jan Lindgren, f. 1979, Enskede
13. Ellen Söderberg, f. 1991, Malmö
14. Andreas Larsson, f. 1983, Rättvik
15. Camilla Westrin, f. 1983, Umeå
16. Snild Dolkow, f. 1986, Lund
17. Daniel Nyström, f. 1983, Tyresö
18. C Magnus Berglund, f. 1962, Karlstad
19. Sandra Grosse, f. 1990, Helsingborg
20. Mikael Nordfeldth, f. 1987, Umeå

Jag har länkat till de bloggar jag har koll på. Har jag missat någon så hojta till.

Det kan ju även nämnas igen att Ulf Bjereld fått sällskap av ytterliggare en statsvetare om att påpeka att vi pirater har goda chanser att slå oss in i EU-parlamentet. Den här gången är det valforskaren Henric Oscarsson som menar att vi genom att knyta FRA- och Ipredfrågorna till en kritik av hur EU fungerar kan nå unga väljare och därmed få det stöd vi behöver för att ta oss in i parlamentet.

Jag tror att det är en god iaktagelse och den ligger även i linje med de strategier vi diskuterar inom partiet när det gäller vår EU-valrörelse. Piratpartiet går in i valrörelsen med våra frågor högaktuella, ett ökande medlemsantal och ett ungdomsförbund som börjar få en allt starkare organisation runt om i landet. Det vore märkligt om det inte gav avtryck i valresultatet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan lägga till mig (nr 20) också om du känner för det!

http://mmn.mpaa.nu/

Mab sa...

Mikael:

Lade till dig. Både i inlägget och i min länklista över piratbloggar.

Anonym sa...

Tack och bock! Du ligger nu i min mentala kolla-rutin-mässigt-lista. :)