söndag 22 mars 2009

Möten och fika

Idag har varit en mötes och fikadag. Men framför allt kommer det vara en lång dag. Den började med att jag intervjuades av Wermlandus, Värmlands Nations medlemstidning, vid elvatiden. Intervjun handlade om vilka erfarenheter jag tagit med mig från mitt engagemang i nationens verksamhet till min kandidatur i europaparlamentsvalet. Tidigare har även ERGO skrivit om min kandidatur.

Klockan tolv startade sedan Ung Pirat Uppsalas årsmöte där en ny och pigg styrelse ersatte den gamla halvt insomnade styrelsen. Förhoppningsvis kommer det här leda till mängder av bra verksamhet under året. En del planerades in i verksamhetsplanen. anordnandet av ett Ubuntulan och deltagande på Birdie är två exempel på saker som planerades in. Ung Pirat Uppsala ska dessutom ha ett extra årsmöte i maj då fler saker ska planeras inför hösten och fyllnadsval hållas. Mycket fika utlovas på det mötet.

Klockan ett var det sedan dags för den återkommande piratfikan som vi håller på Värmlands nations söndagsfik. Den här veckan hade vi besök av lite folk från förbundsstyrelsen som var i stan för att förbereda nästa helgs förbundskongress.

klockan tre tog jag sedan tåget till Stockholm tillsammans med vår förbundsordförande Stefan Flod för att delta på Ung Pirat Stockholms årsmöte. Även här valdes en ny styrelse och mötet beslöt att lokalavdelningen ska trycka upp affischer och delta i Pridefestivalen. Även Ung Pirat Stockholm kommer hålla ett extra årsmöte för att besluta om mer verksamhet. Deras kommer förmodligen att hållas i juni. Och även där utlovas det gott om fika.

Efter mötet pratade jag lite med folk från Ung Pirat Täby om deras kommande Piratlan. Och nu sitter jag på tåget hem för att återgå med den bokföring som skulle varit klar igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var trevligt att träffas!