tisdag 2 juni 2009

Utestängda på torsdag men insläppta på söndag!

Precis som väntat så nekas Piratpartiet att vara med i SVTs slutdebatt inför EU-valet. Christian Engström beklagar att vi inte får vara med i debatten enligt DN, och han är inte den ende som tycker att vi borde fått vara med.

Själv är jag inte förvånad. Hela det politiska systemet har en enorm inbyggd tröghet skapad för att hålla nya partier utanför och hålla gamla partier kvar långt efter att de passerat sitt bäst före-datum.

Men jag vill inte nedslås. Det här är bara ännu en motgång som kommer få oss att bita ihop och kämpa ännu hårdare för att nå hela vägen till bryssel! Jag är övertygad om att vi kommer att nå hela vägen, och det enorma symbolvärde som en framgång för oss kommer innebära. Uppenbarligen tror även spelbolagen på våra chanser.

Vad tror du? På söndag slår ödesklockan för Piratpartiet. Kommer vi skriva politisk historia på söndag eller måste Europa vänta ytterliggare fem år innan det informationspolitiska perspektivet får genomslag i EU?

Jag tror på en ordentlig framgång för Piratpartiet i årets val. Och jag hoppas att du tror samma sak och visar det med din röst på söndag!

1 kommentar:

Henrik Lidbjörk sa...

Jag har skrivit till SVT:s tittarservice och klagat. Inte för att det kommer att göra någon skillnad i tablån, men de blir påminda om hur slappa och oprogressiva de är. Speciellt som de lägger ut grejer på youtube -- det blir ytterligare en demonstration av deras eget föråldrande.