onsdag 30 december 2009

Jag hade rätt!

Jag sitter i en soffa i en lägenhet i Lund och försöker övervinna min trötthet och skriva lite  blogginlägg. Just nu finns tankar kring en fem-sex olika inlägg i mitt huvud, och det enda som saknas är orken att faktiskt formulera dem i ord.

Ett av uppslagen handlar om att sammanfatta året som gått och lyfta fram det som jag ser som de viktigaste pirathändelserna under det gågna året. Som ett smakprov på återblickande tänkte jag citera vad jag skrev i ett blogginlägg den tredje januari i år:

2009 kommer bli året då det vänder för Piratpartiet. 2009 kommer bli året då vi slår igenom på allvar och visar att det inte går att blunda för att de politiska skiljelinjer som skapats av den kommunikationella revolutionen har klättrat upp på den politiska agendan utan att de trötta riksdagspartierna orkat formulera några visioner kring informationssamhället. Vi har inte nått hela vägen fram själva när det gäller en vision om hur framtiden bör se ut, men vi arbetar på det.

Bli gärna medlem och hjälp oss i vårt arbete!

Jag hade rätt. Jämför hur vi beskrivs i media idag mot hur det såg ut för ett år sedan och du kommer se att vi har nått en helt annan grad av acceptans, även bland de som inte delar våra visioner om ett fritt och öppet kunskapssamhälle.

Vi kan nå ännu längre 2010!



Inga kommentarer: