lördag 18 april 2009

Tankar i frack

När jag lämnade datorn tidigare under kvällen rådde febril aktivitet ibland de aktiva både inom Piratpartiet och Ung Pirat. Det absurda utslaget i Pirate Bay-rättegången hade satt mer spinn på vår medlemsräknare än något tidigare i partiets historia. Själv var min kväll uppbokad av en studentikos frackmiddag sedan länge, så jag hade egentligen nästan ingen tid alls över för att delta i det stressade arbetet med att förbereda pressmeddelande och planera demonstrationer. Även om jag faktiskt lyckades hjälpa till med lite av båda innan jag slängde på mig fracken och försvann in i dimman.

nu när jag tittar förbi datorn bara ett par timmar senare så står det klart att Piratpartiet har gått om sitt första regeringsparti i medlemsantal. Vi är nu större än folkpartiet. Och samtidigt har Ung Pirat blivit Sveriges största politiska ungdomsförbund!

Och så frågade folk för två år sedan om vi verkligen hade en roll att spela i svensk politik. Idag skriver vi historia. Och författarna är en domstol som böjer sig för amerikansk påtryckning och politiker som valt att se mer till ekonomiska särintressen än till allmänhetens bästa.

Piratpartiet finns för att vi behövs. Och våra medlemssiffror är det tydliga beviset för behovet av oss!

Läs även min efterträdares tankar om Ung Pirats framgångar.

Inga kommentarer: