tisdag 26 maj 2009

Besök i Luleå

Jag sitter på stationen i Luleå och väntar på att bli hämtad av Fredrik Holmbom, kommunansvarig för Piratpartiet här i Luleå och passar på att läsa lite intressanta artiklar. Igår var jag i Sundsvall och hann med både torgmöte, Piratfika och after work med några av de lokala piraterna. Väldigt trevligt och lugn stämning i Sundsvall. Och det är alltid lika kul att träffa lokalt aktiva runt om i landet.

Idag ser mitt schema ut som följer (saxat från Fredriks blogg):

Ungefärlig tidplan är som följer:

FM: Besök på gymnasieskolor

kl 12: Taldags på Gula Paviljongen
Efter det pressträff och mingel vid valstugan

kl 14.30-16.00 mingel på Universitetet, på STUK för att vara exakt.

Dagen avslutas med After-Work på pirathaket Roasters från ca 16->



Vid halv åtta blir det sedan flyg hem till Uppsala eftersom jag ska hinna ut till Danderyds gymnasium i Stockholm tidigt imorgon. Förhoppningsvis min enda flygning under valkampanjen.

Jag inser förrresten att jag har varit dålig på att uppdatera min googlekalender men ska försöka bättra mig framöver. Och för den som inte orkar vänta på det kan jag ju tipsa om att jag kommer att delta i ett samtal som hålls på Uplands nation på fredag kväll i Uppsala med Carl Schlyter från miljöpartiet angående hur integriteten på internet kan värnas inom EU och på lördag ska jag tala på demostrationen i Uppsala. Bra uppmärksammat av ProjO förresten att ingen bloggat om demostrationerna ännu. Förhoppningsvis kommer det igång nu i veckan.

Tittar man längre fram så snubblade jag över Sweden Social Web Camp, som jag genast blev sugen att anmäla mig till. Skrev ned datumen i min privata kalender och ska kolla upp om jag har tid att delta så fort valkampanjen är över.

6 kommentarer:

Tor sa...

Hej,

jag skulle vilja uppmana piratpartister att ta debatten om medicinpatent här:
http://prarietankar.blogspot.com/

Anonym sa...

Toppen!
Jag håller tummarna för dig!
Lycka till med dina bestyr närmsta tiden. Du har vårt stöd.

Anonym sa...

Jag kom på att det är promotion på fredag så jag kan inte komma. :o/

James M sa...

Synd att Bjärnemalm uttalat sig negativt om transparens i kårfullmäktige i Uppsala. Själv anser jag att man ska kunna se hur varje ledamot röstat så man kan utkräva ansvar för enskilda ledamöter i efterhand. Nu hamnar krysset på någon annan.

Karolina sa...

EU-puben är en lysande idé! Jag har farit runt Uppsala och affischerat idag. :)

Mab sa...

Pauie:
Det var tråkigt, men vi kan ju ses senare på kvällen istället.
James:
Jag kan inte riktigt minnas att jag uttalat mig negativt om transparens i kårfullmäktige?
Karolina:
Kul att du tyckte att det var en bra idé. Insåg idag att jag nog förankrat den lite dåligt :-)