tisdag 2 juni 2009

Gävle tur och retur

Min resa till Gävle blev inte riktigt som planerat. Det visade sig när jag kom fram att Larry Forsberg jobbade extra åt Sveriges radio och att de hade en policy om att deras medarbetare inte fick uttala sig politiskt under ett valår vilket gjorde att den planerade debatten blivit inställd. Reportern från Gefle Dagblad hade förgäves försökt på tag på någon annan upphovsrättsman som ville ta debatten på kort varsel men misslyckats varför det hela ändrades till att bli en klassisk intervju istället.

Det märktes ganska tydligt att reportern var ganska skeptisk till Piratpartiet, bland annat genom att han rakt mot god journalistsed inte ville låta mig granska mina citat innan tryckning. Så det ska bli intressant att se hur artikeln blir när den kommer i tryck.

Jag fick även tillfälle att diskutera framtida Ung Pirat Gävle och Piratstudenterna vid Gävle högskola med Piratpartiets kommunansvarige här i Gävle eftersom han vänligt nog mötte upp mig vid stationen när jag anlände och såg till så att jag hamnade rätt och sedan även följde mig tillbaks till stationen efter intervjun.

Inga kommentarer: