söndag 15 februari 2009

Ett gott förslag från valberedningen

Nu har helgens förbundsstyrelsemöte tagit slut. De flesta i styrelsen är dock kvar och filar på olika dokument som ska upp på vår förbundskongress sista helgen i mars. Förmodligen har det här mötet varit det mest produktiva som vi har haft under året, men så har jag alltid hävdat att tidspress är en bra motivator.

Samtidigt har även förbundets valberedning presenterat sina förslag inför årsmötet. Fem av tolv personer inom förbundsstyrelsen byts ut. Själv är jag ju en av dem som lämnar förbundet, och den person som valberedningen föreslagit som min ersättare är ingen mindre än Tobias Björkgren.

Jag träffade Tobias redan under min tid som vice ordförande för Uppsala studentkår och är övertygad om att han kommer kunna bli en utmärkt förbundssekreterare och att han och Stefan flod kommer få ett spännande uppdrag att tillsammans med den nya styrelsen leda förbundet mot att bli Sveriges största och bästa politiska ungdomsförbund.

Överlag tycker jag att förbundets valberedning presenterat ett spännande förslag med en bra blandning av nya och gamla personer i styrelsen. Jag är övertygad om att den föreslagna styrelsen har alla möjligheter att göra ett strålande jobb det kommande verksamhetsåret.

1 kommentar:

Karolina sa...

Ett gott förslag indeed!