lördag 14 februari 2009

Förbundskongressen i sikte!

Jag sitter just nu på mitt sista styrelsemöte som förbundssekreterare i Ung pirat och arbetar med möteshandlingarna inför vår förbundskongress som kommer hållas sista helgen i mars här i Uppsala. Det känns lite märkligt att se slutet närma sig på ett engagemang som varit det som upptagit en stor del av min tid sedan förbundet grundades i december 2006. Men jag sade redan innan vi startade upp förbundet att jag enbart skulle sitta som förbundssekreterare tills förbundet stod stadigt på sina egna ben.

Och med ett rejält tillskott i kassakistan från ungdomsstyrelsen, en förbundsordförande som har blivit varm i kläderna och syskonförbund på väg att bildas runt om i Europa så är det med stort förtroende som jag kliver ner som förbundssekreterare. Att valberedningen fortfarande inte presenterat sitt förslag till ny styrelse, och att jag därmed inte vet vem som de tänkt ska ta över min post, är dock ett litet molm på min himmel.

Ett molm som förhoppningsvis snart ska skingras. valberedningen sitter just nu på ett arbetsmöte här i Uppsala parallellt med vårt styrelsemöte, och intrycket jag fått av dem när jag talat med dem är att de verkar ha god tillförsikt om att kunna presentera ett bra förslag redan nu under helgen. Så förhoppningsvis ska jag snart få min nyfikenhet stillad. Efter att ha sett valberedningen arbeta under året har jag stort förtroende för att de ska kunna lägga ett väl genomarbetat förslag som innehåller ett flertal nya spännande personer som kan ta vid och utveckla förbundet vidare.

Inga kommentarer: