fredag 6 mars 2009

Fredagstankar

Sitter och funderar lite på veckan som har gått.

Genom ett mail som Rick skickade ut där han nämde partiets butik fick jag helt plötsligt mängder att göra med att packa paket till alla som beställde saker från butiken. Har fortfarande inte lyckats arbeta ikapp alla beställningar som trillat in under veckan, trots att jag har avsatt ett par timmar nästan varje dag till packande.

Måndagskvällen hade Nationsrådet på Värmlands Nation i Uppsala möte. Jag sitter som ledamot där fram till sommaren, och vi hade en hel del givande diskussioner. Bland annat om vilka nya möjligheter som öppnar sig nu när nationen planerar att ta över de lokaler som idag används av restaurangen wermlandskällaren.

I tisdags var jag i Stockholm och tittade till rättegången mot The Pirate Bay och passade på att ta en lunch med Rick och diskutera kring partiets EU-valskampanj och framtiden för partiet i stort. Därefter hade jag ett möte med Ung Pirats auktoriserade revisor och tittade lite på hur vår bokföring kan skötas efter att jag lämnat förbundet. På kvällen hann jag även med att åka förbi Eskilstuna och dels träffa de lokala piraterna där och dels hjälpa till att starta upp Ung Pirat Eskilstuna.

Onsdagen som kontrast var en betydligt lugnare dag. På kvällen var jag och Paulina hembjudna till ett par vänner till mig på parmiddag. Fantastiskt trevligt och avslappnat även om samtalen kretsade mestadels kring Uppsala Studentkår och Piratstudenterna, då mina vänner bägge jobbar på kåren just nu.

Torsdagen hade Piratstudenterna sin veckoliga piratöl vilket som alltid var väldans trevligt. Efter ganska lång frånvaro hade Piratpartiets partisekreterare och tillika Piratstudenternas förra ordförande, Mårten Fjällström, lyckats smita iväg från sambo och den nyfödda bebisen för att kika in på ölen och uppdatera sig lite på vad som händer på piratfronten i Uppsala.

Under torsdagen passade även jag och Ung Pirats ordförande Stefan Flod på att skriva ihop ett svar till Per Gudmundsons påhopp på Ung Pirat på Svenskans ledarblogg. Svenskan publicerade vårt svar på ledarbloggen idag.

Så idag är det fredag. Har lite papper att skicka in till olika håll och kanter, och fortfarande en hel del paket att packa, men sedan är det dags för mig att vara ledig och umgås med vänner ikväll. Och imorgon är det frackmidag på Uplands nation för hela slanten. Men på söndag fortsätter piratlivet med piratfika för alla Uppsalapirater på Värmlands nations söndagsfika klockan ett.

Jag hoppas att det dyker upp lika mycket folk som det gjorde i söndags. Kanske ses vi där?

3 kommentarer:

opassande.se sa...

wifi-ansluten fika? Glöm inte årsmötet i helgen! ;)

Anonym sa...

JAVA-programmering du vet...

Mab sa...

Opassande:

Haha, det hade jag inte tänkt göra. Jag har ju 3G i min lilla mimipc, så jag har internet med mig över allt.

Men det är lite roligt att jag helt hade glömt bort årsmötet när jag skrev inlägget.