torsdag 8 oktober 2009

Dags för Parley

Efter att ha fått lite alarmerande signaler om att det storslagna eventet Parley som östgötapiraterna ska anordna helgen 17-18 oktober hotas av att behöva ställas in på grund av för få anmälda tog jag mig i kragen och avbokade den fantastiska festen jag bokat in mig på dagen innan (vad sägs om en fest för 300 roliga människor, trerätters middag med dryck för ynka 150 kr?) och bokade istället in mig för att ta mig ned till östgötaslätten för att delta i diskussionen kring Piratpartiets framtid. Jag passade även på att knuffa lite på Piratpartiets eminente partisekreterare Mårten Fjällström för att få med honom på resan söderut, bjöd in en hel del pirater runtom i landet till Parleys facebookevent, och har även dragit lite i trådarna för att få se om jag inte kan få Ung Pirat-avdelningen Piratnätets styrelse att sammanstråla i Linköping under Parleyhelgen.

För den diskussion som kommer föras där kommer förhoppnings vara precis den vitamininjektion som Piratpartiets interna ideologidebatt behöver. Och ett sätt för oss aktiva att återta initiativet kring problemformuleringen kring partiets politik, både på den kommunala nivån och på den nationella/internationella nivån.

Själv ser jag verkligen fram emot Parley och det ska bli extra spännande att få träffa personer från det nybildade framtidsklustret där. Anmäl dig du också. Gärna nu direkt så att de inte behöver ställa in det hela (för då har jag sumpat en superfest för ingenting..).

Jag hoppas att vi ses på Parley!


2 kommentarer:

Gabriel Sjölund sa...

Tack för puffningen Mab! Det som kommer hända på Parley! kommer bli det viktigaste som händer partiet internt sen EU-valet. Detta kommer ge oss vingar!

Kom nu då! Gör inte Mab besviken! Vi kommer också ha fest på Parley!

Unknown sa...

Jag instämmer helt och fullt i Gabriels tacksägelse. Värt att notera är dock att Parley-sidan oturligt nog ligger nere just nu. Hela vår ISP:s ISP har tydligen driftstörningar. Tajmingen kunde inte varit sämre. Vi hoppas det kommer igång snart igen.